مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خلاصه ای از نکات آیین دوست یابی

خلاصه ای از نکات آیین دوست یابی

 • معرفی کتاب (آیین دوست یابی) اثر دیل کارنگی


این کتاب با گذشت ۷۰سال هنوز هم کتابی پرفروش در زمینه ارتباطات بوده است. به گونه ای که بارها توسط مترجمان ایرانی، به زبان فارسی ترجمه شده است. اگر علاقمند به خواندن مثال های جالب و مفصل برای هر نکته هستید، حتما نسخه ی کامل را بخوانید وگرنه نسخه های چاپی با صفحات کم نیز جایگزین خوبی هستند.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟


چه کسی از اینکه بی قید و شرط تایید شود یا همیشه محبوب باشد بدش می آید؟ این کتاب در شش فصل به شما آموزش میدهد چگونه دوستان زیادی داشته باشید، جمعیت عظیمی را هم فکر خود سازید یا وادار به انجام کار دلخواهتان کنید.

نویسنده درمورد نفرت ذاتی انسان از انتقاد شدن میگوید... هرانتقادی که خودپسندی کسی را جریحه دار کند، به کینه و دشمنی تبدیل میشود هر احمقی مایل به محکوم کردن دیگران است و همیشه تنها میماند درحالیکه مردان بزرگ، عظمت و گذشت خود را در رفتار با زیردستشان نشان میدهند.

اگر میخواهید بزرگترین رمز دلپذیر بودن را بدانید، باید بزرگترین آرزوی مردم را کشف کنید تا از طریق آن به دل هایشان نفوذ کنید. بزرگترین آرزوی هرکسی، چیزی نیست جز (آرزوی مهم بودن). ما برای مهم بودن دست به هرکاری میزنیم. ساختمان ها و ماشین ها و لباس های مجلل میخریم، خود را به مریضی میزنیم یا... .

پس حتما به مخاطبتان حس مهم بودن بدهید به دور از چاپلوسی و ازته دل دیگران را تعریف کنید تا معتاد حس خوبی شوند که به آنها میدهید. هرکسی در زندگی خود تمایلاتی خاص دارد که از حرف زدن در مورد آن لذت میبرد. من عاشق خوردن توت فرنگی هستم ولی هرگز برای ماهیگیری از یک توت فرنگی استفاده نمیکنم بلکه یک کِرم فربه به قلاب وصل میکنم.

هنگام هم صحبتی کمی از خودپسندی فاصله بگیرید و علایق فرد مقابل را دریابید و درمورد آن حرف بزنید. بی شک همه از همنشینی با شما لذت خواهند برد.

روش تاثیر نیک گذاشتن روی دیگران بسیار ساده است. بله این ظاهر شماست. ولی نه به معنای لباس های فاخرتان بلکه تبسم دلنشین شماست که قلب هارا فتح میکند. هیچکس از افراد شاد بدش نمی آید. هرچقدر هم روز بدی داشته باشید لبخند بزنید. عمل شما روی اندیشه شما تاثیر خواهد گذاشت. تبسم را به کسانی ببخشید که از بخشش آن محروم شده اند و عبوس هستند. خاطره شما برای سالها در ذهن آن فرد خواهد ماند.

جذاب ترین کلمه در طول زندگی شما چه بوده است؟ با شنیدن کدام کلمه فورا حواستان جمع میشود؟ جوابتان هیچ کلمه ای مهم تر از اسم کوچکتان نخواهد بود. حتی اگر با هزاران نفر ارتباط دارید اسم کوچک و فامیلی شان و مشخصات خودشان و افراد مهم زندگی شان را به خاطر بسپارید. فقط اینگونه میتوانید ثابت کنید دیگران هم برایتان ارزشمند هستند.


کم پیدا میشود کسی که عاشق حرف زدن در مورد علایق خودش نباشد. با دل و جان به حرف های دیگران گوش کنید و حرفشان را قطع نکنید تا آن هارا به خشم نیاورید. استماع دقیق را بیاموزید و طرف را تشویق کنید تا از خود سخن بگوید. اگر شنونده خوبی باشید حتما سخن شما تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

راز بزرگ پرطرفدار بودن همین است که خودتان را جای دیگران بگذارید. هزاران بار زلزله و فلاکت و قحطی در دنیا نمیتواند مهم تر از دندان درد شما باشد. دیگران را نیز همین گونه بدانید و عمیقاً درکشان کنید. متنی که خواندید گوشه ای از مطالب جالب این کتاب بود که مطمئناً به یکبار خواندن آن اکتفا نخواهید کرد. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده